De grote clubactie is bijna voorbij!
Momenteel zijn er 753 loten verkocht, met een waarde van € 1807 euro.
Super natuurlijk maar met zoveel kinderen moeten we in de laatste week toch nog heel wat meer kunnen binnenhalen. We roepen jullie daarom op om nog even jullie beste  korfbal beentjes voor te zetten en een eindsprint in te zetten.

Je kunt je boekje tot a.s. zaterdag 16 nov. inleveren in de koploper. Je kan de  GCA inlever box vinden bij de desk van de tijdwaarneming. Wil je hem eerder inleveren, dit kan altijd bij je coach of bij mij thuis (Brenda, Graafschap 13) door de brievenbus.
De top drie is weer veranderd met hele hoge scores, TOP!
Wie staan er in de top 3 van de meeste loten verkocht:

Sem Kulker E2 met 96 loten, Bente Pannekoek C4 met 82 loten en Kate Vroom D1 met 55 loten

Wat kun je ook al weer verdienen?
-   Een Zwart inschietshirt of een  wedstrijd broekje of rokje voorzien van naam bij 35 loten
-   Een Sweatshirt met lange mouwen of een sporttas voorzien van naam bij 55 loten
-   Een Trainingspak in clubkleuren of een K4/5 Bal bij 85 loten

En dan is er nog de teamprijs, wie o wie gaan hiervoor?
Ieder teamlid moet min 15 loten verkopen om voor de teamprijs in aanmerking te komen.

Mocht er geen teamprijs uitgedeeld kunnen worden dan gaan we 3 individuele prijzen uitreiken.
Nog even knallen met z’n allen!

Ook via de GCA kun je als loten verkoper prijzen winnen! Vergeet dit niet!
Schrijf je in via de website van de grote Clubactie winacties: “kidsverkoopwedstrijd” 2019 en maak kans op mooie prijzen.

Iedereen die 20 loten of meer verkoopt krijgt van de GCA sowieso een kortingsvoucher voor een pretpark of andere activiteit, lees dit op de GCA website.

Succes nog even allemaal.
Jolanda en Brenda

Tijdwaarnemen:

 08:45 - 11:30 uur: C3
 11:30 - 13:30 uur: C1
 13:30 - 15:30 uur: D4
 15:30 - 17:30 uur: C4
 17:30 - einde      :     A1

Zaaldienst:

 08:45 - 12:00 uur: Maarten
 12:00 - 15:00 uur: Jurrien
 15:00 - 17:30 uur: Patrick
 17:30 - einde.      : Steven

Klik hier voor het wedstrijdschema.

Het zaalseizoen staat weer op het punt om te beginnen en dus zullen er weer tijdwaarnemers nodig zijn.

 De thuisspelende teams zullen de tijdwaarnemers verzorgen. Het team dat is ingedeeld kan dan, in onderling overleg en met hulp van de trainer en/of coach, zelf bepalen wie er die dag aan de beurt is.

 Alle teams, met uitzondering van de E- en F-jeugd, kunnen hiervoor ingedeeld worden.

Iedere week zal in Zeepraatjes gepubliceerd worden welk team op welk moment aan de beurt is. Natuurlijk zal er met indelen zoveel mogelijk rekening worden gehouden met verzamel- en wedstrijdtijden. Bedankt alvast voor jullie medewerking!

We beginnen aanstaande zaterdag 9 november met de oefenwedstrijden. 

Tijdwaarnemen:

            08:45-11:30 uur: D5

 

            11:30-13:30 uur: D3

            13:30-15:30 uur: B2

            15:30-17:30 uur: C2

            17:30-einde       : B1

Zaaldienst:

            08:45-12:00 uur: Rein

            12:00-16:00 uur: Patrick

            16:00-einde        : Steven

Vanaf dit seizoen neem ik de taak van zaalcoordinator over van Rein die dit al die jaren voortreffelijk heeft gedaan en ik wil hem daar ook hartelijk voor danken. Ik zal proberen dit seizoen net zo soepel te laten verlopen als jullie allemaal gewend zijn. Mochten er vragen en/of opmerkingen zijn, ik speel zelf in S4 en zal (bijna) iedere zaterdag wel in de zaal te vinden zijn.

Rest mij nog om iedereen een sportief zaalseizoen te wensen en we zien elkaar wel in De Koploper.

 

Patrick Hemels

 

Woensdagmiddag 27 november van 15:00 tot 18:00 uur is het Sinterklaasfeest in de kantine. Het feest is voor de Kangoeroes, F en E tjes. Er komt een speciale uitnodiging t.z.t met details en hoe je je kind hiervoor kunt aanmelden.

 

Afgelopen week is er weer een gesprek geweest met het Sportbedrijf en de Gemeente. Wat (helaas) niet is veranderd, is dat het Sportbedrijf als de Gemeente geen geld hebben om te investeren in kunstgras bij Exakwa.

In het voorlaatste gesprek is ons gevraagd om na te denken over een mogelijke oplossing. Het voorstel aan de gemeente ziet er als volgt uit:

  •  Gebruik maken van de SPUK subsidie. Dit is 17,5% op de totale investering. Uitgangspunt is dan dat de Gemeente opdrachtgever worden;
  • Wij investeren als vereniging één derde van de het netto investeringsbedrag;
  • Een investeerder leent aan de Gemeente het resterende bedrag, dat in overleg door de Gemeente terugbetaald wordt als de Gemeente ruimer bij kas zit. (De eerste 4 jaar valt dat niet te verwachten.);
  • De betaling van de rente op de lening (1%) is onderhandelbaar.

Zowel het Sportbedrijf als de Gemeente vinden dit een goed plan. Het is echter aan de Gemeenteraad om via een amendement onze oplossing in de aankomende begrotingsbehandeling aan te nemen.

Het bestuur gaat actie ondernemen richting fracties om onze plannen toe te lichten, in de hoop dat een meerderheid van de Raad ons plan gaat steunen.

 Het zou toch fantastisch zijn als we in ons jubileumjaar het kunstgras (4 velden, hekwerk, tegels en verlichting) kunnen aanleggen.

Na een succesvolle eerste kennismaking eind april vorig seizoen mochten we op maandagavond 7 oktober aftrappen met de eerste (van 5) trainersbijeenkomsten dit seizoen. Een prachtige opkomst van in totaal 27 enthousiaste vrijwilligers. Martin en Micha hebben namens de TC de taak om met de trainers stappen te maken ten zien van een duidelijke trainingslijn (methodiek), ondersteuning (mentorschap – train de trainer) en planning.

 Na een korte intro ten zien van de doelen voor komend seizoen en een groepsgesprek over de stand van zaken (‘’hoe zijn we gestart?’’) werd er middels een filmpje al coachend ingezet op de voorbeeldfunctie van de trainer. ‘’Waarom doe je wat je doet?’’ ‘’En zeg je wat zegt?’’ ‘’Verschilt dat per geleding en niveau?’’ ‘’Hoe ziet dat eruit?’’ ‘’Waar loop je tegenaan?’’ en ‘’Wat zijn de mogelijkheden wanneer je vastloopt?’’ Genoeg gesprekstof en zeer interessante en nuttige input vanuit de verschillende geledingen en uiteraard de verschillende rollen, van (hoofd)trainer via aspirant trainers naar de aanwezige mentoren. Samengevat mochten we concluderen dat we onze spelers op elk niveau beter willen maken, dat we dat scherp doch positief behoren op te pakken en vooral elkaar als klankbord en inspiratie zullen gebruiken. Naast alle informele contactmomenten in en om het veld zullen we daar ook tijdens de trainersbijeenkomsten invulling aan blijven geven.

 En dus werden de aanwezigen ook uitgedaagd om gericht te kijken naar filmpjes met trainingsvormen die bepaalde doelen met zich mee brachten en zelf (in 4 groepen) een trainingsvorm voor te bereiden om deze vervolgens te presenteren op het veld aan de overige groepen. De opdracht om een passende trainingsvorm gericht op samenspel in balbezit voor te bereiden werd heel divers ingevuld en gaf een mooi beeld van de kennis die aanwezig is. Ook het coachend oppakken van de oefeningen, het veranderen / aanpassen van de opdrachten tijdens de uitvoering en het nabespreken gaf veel inzicht in de kwaliteiten die we al in huis hebben en werd ook zeker als nuttig en zelfs inspirerend ervaren door de aanwezigen zo bleek uit de evaluatie.

 Al met al een hele mooie, nuttige en goed bezochte bijeenkomst, een lijn die wij qua invulling en uitvoering zullen doortrekken het komende seizoen met trainersbijeenkomsten gepland in december, februari, april en juni.

 Namens de TC Exakwa, met sportieve groet, Martin en Micha.



Wil je met je team de Grote clubactie steunen, dat kan!

Koop met z’n allen een superlot ter waarde van 50 loten! Je verdeeld de loten met elkaar. Je kunt de loten zelf houden of je kan ze doorverkopen aan familie, vrienden etc.
Meer info? Mail hiervoor Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., bellen mag natuurlijk ook, tel: 251034. Met de superloten maken we als vereniging ook kans op het winnen van een feest ter waarde van € 5000,-
Natuurlijk doe je met deze loten ook gewoon mee aan alle individuele prijzen van de grote clubactie.

Maak elkaar enthousiast en ga ervoor! Succes.

Jolanda en Brenda

Door het regenachtige weer is het veld zo nat dat we ons daar, voor de komende weken, ernstig zorgen over maken. Vanzelfsprekend willen we graag alle trainingen en wedstrijden door laten gaan. Of dat gaat lukken, weten we nu nog niet. Wel heeft het de prioriteit dat de wedstrijden gespeeld gaan worden. Dat kan betekenen dat we omwille van dit laatste toch trainingen op ons eigen veld moeten aflasten om het veld te kunnen sparen. Andere mogelijke interventies zouden kunnen zijn dat we een deel van het veld gaan afsluiten voor trainingen of dat we gebruik proberen te maken van andere velden in de nabije omgeving. We hopen hierbij op jullie begrip. Richting de trainingsavonden en de naderende wedstrijddagen zullen we het veld dagelijks nauwlettend in de gaten houden en op basis van wat wij aantreffen in samenhang met het voorspelde weer ons best doen om telkens een zo goed mogelijke beslissing te nemen.

Een ander belangrijk punt is dat we steeds bezig willen zijn met het verbeteren van onze opleiding. We hebben plekken vrij voor de KT2- en KT3-opleiding bij de korfbalbond. Graag vernemen we welke mensen interesse hebben in een dergelijke opleiding. Een kantekening die we willen maken, is dat wij ook zelf met een aantal mensen in gesprek gaan voor de KT3-opleiding.

Hoewel de vereniging bijna uit haar voegen barst, zijn we wel naarstig op zoek naar een aantal seniorendames die recreatief mee willen ballen zodat we in de toekomst (op zijn vroegst na het zaalseizoen) misschien wel een 5e team kunnen oprichten.

Vacatures:

TC-lid

Binnen de technische commissie hebben we een vacature. Voor de E- en de F- Jeugd zijn we op zoek naar iemand die ons wil komen ondersteunen. Binnen de technische commissie hebben we het tegenwoordig zo georganiseerd dat we 2 coördinatoren binnen 2 geledingen hebben die nauw met elkaar samenwerken. Gezien de samenstelling van de TC, gaat de voorkeur uit naar een dame.  

Trainer t.b.v. Proeftrainingen. 

We krijgen veel aanmeldingen binnen bij de jeugd. Hierdoor zijn we op zoek naar een ervaren trainer die een keer of 3 per jaar een aantal (ca. 3x) proeftrainingen zou willen geven op de woensdagmiddag/avond. 

Wil je je aanmelden voor 1 van de vacatures, of zou je meer informatie willen over bovenstaande, neem dan gerust contact op met Martin van Hinte Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Agenda
  
Donderdag 14 november
 
Zaterdag 23 november
Start zaal competitie
 
Woensdag 27 november