Trainen 15 juni tot en met 1 juli Vanaf nu kan er getraind worden in de nieuwe teams, mits we voor alle teams een (tijdelijke) oplossing kunnen vinden.
In de week van 7 t/m 12 juni zullen een aantal teams nog hun laatste training in de oude samenstelling hebben. Bij de teams waarvoor dit geldt wordt dit door de huidige trainers gecommuniceerd. De overige teams kunnen dus trainen in de nieuwe samenstelling met de nieuwe trainers.
Omdat het kort dag is laten we het aan de trainers over of deze week al wordt getraind of dat ze vanaf 15 juni de trainingen weer opstarten. Voor de teams waar nog geen trainers bekend zijn hebben we een tijdelijke oplossing. Dit is ook te zien in onderstaand schema. De trainingstijden voor de nieuwe teams zijn als volgt (voorlopig):

Senioren 1,2,3 dinsdag en donderdag 20.15 - 21.30 uur Dave, Wouter (o.v.b.), Orrin
A 1,2,3 dinsdag en donderdag 19.00 - 20.00 uur Elko, Jesper, Robin, Jesse, Taylor
A4 dinsdag en donderdag 19.00 - 20.00 uur Jurrien
B-selectie 1/2 dinsdag en donderdag 19.00 - 20.00 uur tijdelijk: Ricardo, Yoshua
B3 dinsdag en donderdag 19.00 - 20.00 uur Tijdelijk: Nina, Kayleigh
C1,2,3 dinsdag en donderdag 18.30 - 19.30 uur Michelle, Marit, Maaike, Milan H. (tijdelijk C3 erbij)
C4/C5 dinsdag en donderdag 18.00 - 19.00 uur Bas, Tim (tijdelijk C4 erbij)
D1,2,3,4 dinsdag donderdag 18.30 - 19.30 uur 19.00 - 20.00 uur Martiene, Wouter, Michiel, tijdelijk Elin, Lucas (D3) en Feie
E 1,2,3 dinsdag en donderdag 18.00 - 19.00 uur Levi, Rianne, Nikay, Kay, Jara, Milan vN.
F-spelers dinsdag zaterdag 17.30 - 18.30 10.00 - 11.00 uur Leyla, Faith, Erik, Arthur, Constantina

Vorige week hebben we de concept teamindeling met jullie gedeeld. Daar zijn een aantal reacties op gekomen die we in de TC hebben behandeld.  Dit heeft geleid tot een paar wijzigingen en er wordt nog een aantal gesprekken  gevoerd komende week. Daarnaast is gebleken dat we te summier en te algemeen gecommuniceerd hebben over de gedachte achter de indeling bij met name de A-geleding, waar we maatwerk hebben toegepast. Deze uitleg volgt hieronder alsnog.

In het algemeen waren er een aantal opmerkingen dat bij de teamindeling niet overal is voldaan aan wensen die spelers hadden opgegeven in de eerdere enquête. Dat klopt. Dat zijn immers wensen en het bleek onmogelijk om aan alle wensen te voldoen. Ook kwamen er reacties van (ouders van) spelers die de enquête niet hadden ingevuld, maar die toch graag met bepaalde teamgenootjes in een team wilden. Waar mogelijk hebben we om die redenen nog wat verschuivingen gedaan, of zullen deze nog worden gedaan, de betrokken spelers worden daarover geïnformeerd.

 

A-geleding

In tegenstelling tot wat we eerder communiceerden over de indeling van de A (met A1/A2 als selectieteams en A3 en A4 gelijkwaardige teams in breedtekorfbal) wijken we af van eerder gestelde uitgangspunten. We hebben dit jaar bij Exakwa  een luxepositie wat betreft het niveau van de A-teams. We hebben drie A-teams die erg aan elkaar gewaagd zijn. De A1, 2 zijn 3 zijn eigenlijk 3 teams met wedstrijdklasse mentaliteit. De A1 en 2 spelen daadwerkelijk wedstrijdklasse, A3 wordt ingedeeld in breedtekorfbal klasse (hoog). Reden om A3 (nog) niet in de wedstrijdklasse in te delen is dat daaraan voor de vereniging een consequentie is verbonden, namelijk het leveren van een extra bondsscheidsrechter. Helaas is het de laatste jaren al krap en kunnen we het risico op boetes voor het niet kunnen voldoen aan die voorwaarde, niet nemen. Toch laten we de A3 verbonden aan de A1 en A2 en zullen deze drie teams in ieder geval één keer in de week samen trainen. Omdat de spelers van A1, 2 en 3 qua niveau dicht bij elkaar zitten zullen er gedurende het seizoen meerdere selectiemomenten zijn. De logische momenten zijn de overgang van veld naar zaal en weer terug. Verder zullen A3 spelers veelvuldig gevraagd worden als reserves/invallers bij A1 en A2. Met het plannen van de competitie wedstrijden proberen we daar rekening te houden, zodat ze niet tegelijkertijd spelen.

De A4 is ook ingedeeld in de breedtekorfbal competitie. Het verschil tussen de spelers van de A4 en de andere A-teams is groter. Toch is er voor een enkele speler van A4 een mogelijkheid om bij de gezamenlijke training van A1,2,3 aan te sluiten. Betreffende spelers worden hierover geïnformeerd.

Doordat we dit in de eerste communicatie niet goed hebben meegenomen, realiseren we ons dat er verwarring is ontstaan. Mochten er naar aanleiding van bovenstaande toelichting nog vragen zijn, dan kunnen die gesteld worden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De aangepaste indeling staat hieronder

Teamindeling 2de  

 

Het afschuwelijke nieuws bereikte ons dat Jan Ebbers op 74-jarige leeftijd overleden is.
Jan, die een belangrijke rol binnen de vereniging vervulde en op velerlei terreinen actief was, is afgelopen donderdag overleden.
Jan en Coby Ebbers werden samen met hun dochters Jessica en Manuela in 1978 lid van Exakwa nadat zij vanuit Amsterdam verhuisd waren, waar Jan speelde bij Swift en daarna SVK.
Jan was direct zeer actief als scheidsrechter en heeft heel wat wedstrijden voor de club gefloten. Daarnaast heeft hij verschillende teams getraind.
De laatste jaren was hij een enthousiaste en meelevende supporter van zijn kleindochter Dominique.
Wij wensen Coby, Manuela, Jessica, Dominique en verdere familie heel veel sterkte toe.
 

De vereniging heeft onlangs een vergoeding ontvangen van het sportbedrijf voor de betaalde zaalhuur. Vanuit het ministerie van VWS is hier een regeling voor beschikbaar gesteld, waar gebruik van is gemaakt. Binnen het bestuur is, vanwege deze financiële meevaller, daarom besloten gedurende de maand juni geen contributie in rekening te brengen.
Vanaf maart geldt al een gereduceerd contributie tarief voor de spelende leden. De leden die de contributie vooraf voor het hele seizoen hebben betaald krijgen nog een verrekening voor de periode maart tot en met juni. Dit wordt de komende weken terug gestort. 
Wij hopen en gaan er van uit dat volgend seizoen weer een regulier seizoen gaat worden. Vanaf juli, als het nieuwe seizoen van start gaat, zullen de reguliere contributietarieven weer gehanteerd worden. 

Beste leden, 

Hieronder vinden jullie de teamindelingen voor het seizoen 2021/2022. Afhankelijk van de Corona-maatregelen zal het seizoen starten na de zomervakantie. De teams zijn samengesteld op de wijze zoals in januari jl. gepubliceerd is. De TC heeft destijds iedereen uitgenodigd om een enquete in te vullen. De gegevens hiervan zijn voor de TC de basis geweest om met een voorlopige teamindeling te komen. De afgelopen weken zijn de TC-leden met verschillende trainers in gesprek geweest om de voorstellen (veelal naast het speel- of trainingsveld) te bespreken. Het eindresultaat staat hieronder vermeld. 

Voor wat betreft de jeugd-geledingen hebben we de volgende uitgangspunten. Er zijn selectieteams waar wat meer aandacht is voor de prestatie en er zijn teams waarbij de gezamenlijke spelvreugde van het gehele team de nadruk heeft. Deze laatste teams zijn over het algemeen zo gelijkwaardig mogelijk ingedeeld. Concreet betekent dit dat de volgende teams selectieteams zijn (A1/A2, B1/B2, C1/C2, D1). Bij de andere teams zegt het cijfer wat eraan gekoppeld is niet meer iets over het niveau van het team. Zo zijn de E-teams en bijvoorbeeld de D2, D3 en D4 redelijk aan elkaar gewaagd. 

Hoewel wij met de grootst mogelijke zorgvuldigheid de teams hebben samengesteld, kan het natuurlijk zijn dat er vragen/opmerkingen zijn. Neem hiervoor gerust contact op met de TC (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).  Naast dat we de spelers nu ingedeeld hebben, zijn we nog wel op zoek naar mensen die de teams willen begeleiden, coachen en trainen. 

Lijkt het je leuk om je steentje bij te dragen, neem dan contact op met de TC. We hopen dat we volgend jaar weer meer speelruimte hebben om onze plannen rondom begeleiding en training verder vorm te geven. Dus ook, wanneer je denkt; "aan mij zullen ze niet zoveel hebben, want ik heb geen verstand van het spelletje", neem dan ook eens contact met op met de TC. We zijn namelijk op zoek naar allerlei verschillende kwaliteiten om het met elkaar zo leuk mogelijk te maken voor al onze kinderen en verdere leden.

Tot slot; De trainers zullen de komende week gaan afronden met de huidige teams. Zij kunnen dit zelf met de kinderen (& hun ouders regelen). Verder is het zo dat als men onverhoopt toch nog wil opzeggen, dat dit voor het einde van de maand zal moeten gebeuren. 

Met vriendelijke groet, 

De Technische Commissie.

 

Klik hier voor de teamindelingen

 

Zaterdag 12 juni organiseren Kay & Milan het volgende evenement,  Exakwa’s Break Free speurtocht!
Een leuke speurtocht uitgezet buiten ons terrein door de mooie bossen en velden van Lelystad waarin we gaan lopen, letters verzamelen en leuke en gekke opdrachten gaan doen. Vanaf de Fjes t/m de B kunnen zich hiervoor opgeven. We willen vragen of de A en spelende senioren de organisatie willen helpen om groepjes tijdens de tocht te begeleiden of evt. te helpen bij opdrachten onderweg.
We startten de tocht vanaf 9:30 uur van ons veld.
Meer info volgt de komende weken in de nieuwsbrief!
Je kunt je hier aanmelden als deelnemer of als hulp

Wat hebben we het leuk gehad!
Tess en Levi en een hele hoop enthousiaste vrijwilligers hebben voor een onvergetelijke Exakwa dag gezorgd. Dank jullie wel allemaal!!
 
Klik op de link om de foto's en video's te bekijken!
 
 

Helaas moeten we ons jubileumfeest wat we gepland hadden op  zaterdag 26 juni weer uitstellen. 
We hebben de nieuwe datum vastgesteld op zaterdag 4 september
Van afstel komt echt echt geen uitstel!
 

2de Pinksterdag, maandag 24 mei organiseren Jelle en Yoshua het Exakwa priktoernooi!

Voor diegene die het nog nooit gespeeld hebben: WAT IS KOPPELSCHIETEN?
Koppelschieten doe je met twee personen, dit mogen zijn 2 dames, 2 heren of heer en dame. Er komen 2 korven op een bepaalde afstand tegenover elkaar te staan. Aan iedere kant staat een koppel. Om de beurt wordt er dan op de korf van het andere koppel geschoten. De winnaar is diegene die na een bepaalde tijd de meeste doelpunten heeft geschoord. Er worden meerdere wedstrijden gespeeld.
Vanaf de F t/m senioren kun je deze keer meedoen. Helaas dit jaar kunnen we het niet organiseren voor ouders of andere deelnemers zoals voorgaande jaren.
We startten waarschijnlijk rond 10:30 uur, het ligt nog even aan het aantal deelnemers. Meer info volgt na opgave.
Dus voor nu regel een partner en geef je zo snel mogelijk op via het Forms formulier wat je hier kunt aanklikken! We willen je deelname graag voor 20 mei weten.

De weersverwachtingen voor a.s zaterdag zien er goed uit! We hebben er zin in, jullie ook?

Hieronder hebben we de tijden staan hoe laat je aanwezig moet zijn op het veld. Doe je sportieve oudste kleren aan en een wit shirt en neem een handdoek mee dat allemaal heel vies mag worden.
Neem ook een schoon setje kleding mee. Jullie hebben evt. de mogelijkheid om je na de activiteit even om te kleden.
Voor drinken en wat lekkers wordt gezorgd.

De tijden zijn als volgt:

F & E - 9.30 uur tot 11.00 uur (9.30 uur aanwezig!)
D & C -11.30 uur tot 13.30 uur (11.30 uur aanwezig!)
B & A - 14.00 uur tot 16.00 uur (14.00 uur aanwezig!)


Let op ouders en trainers:
Om te voorkomen dat er teveel mensen op het veld zijn, zijn alleen diegene die bij de organisatie betrokken zijn welkom op het veld. Graag jullie medewerking zodat we het verantwoord houden.
We zorgen ervoor dat we op Facebook en Instagram foto’s en of video’s plaatsen, zodat jullie op die manier kunnen meegenieten.


Mochten er vragen zijn, kun je deze mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Tot zaterdag!
Groetjes Tess en Levi

Agenda
  
Bekijk onze Jaaragenda hier